srijeda, 5. prosinca 2012.

Dječja posteljina

         Po željama jedne buduće mlade mame uhvatila sam se po prvi put izrade posteljine za dječji krevetić.
         U stvari to i nije pretjerano zahtjevan krojačko/šivački zadatak, pogotovo što je na navlake za pokrivač trebalo našiti drukere, a ne raditi rupice za gumbe. Mada, moram priznati, rupice su mi dugo bile strah i trepet kod šivanja, ali vremenom sam ih ipak uspjela savladati, jer ne možeš šivati odjevne predmete a da se prije ili kasnije ne odvažiš i to naučiti.
         Kao što sam rekla, posteljina i nije baš pretjerano zahtjevan zadatak, ali evo mini uputa za one koji su totalni početnici u šivanju.
         Sve počinje s odabirom materijala. Obzirom da nismo iz istog grada ja sam prvo malo pofotkala izbor materijala i poslala za izbor.



         Naravno, ovako putem fotki, baš se i ne može 100% pouzdano vidjeti prava boja, možeš samo dobiti dojam o uzorcima. Ako ste izbirljivi, najbolje kupovinu materijala obaviti osobno.
         Za navlaku količinu materijala treba računati duljina x širina pokrivača + dodaci za šavove + širina pasice za gumbe i rupice x 2. Ako želite da preklop kroz koji uvlačimp pokrivač ne bude na samom rubu navlake jednoj strani morate dodati određeni broj centimetara, a drugoj isti dodati.

Ja sam na drugoj posteljini sašila taj preklop puno bliže kraju navlake nego kod prve. Nekad se morate malo prilagoditi i širini materijala koji imate jer to varira.
           Prvo sam izradila pasice za preklop. Presavinite tkaninu dva puta na željenu širinu i učvrstite pribadačama.
Tada, pažljivo prepeglajte i nakon toga možete sašiti.


          Ukoliko radite posteljinu s gumbima, sada izmjerite gdje će vam biti rupice, te ih izradite.
          Položite gornji i donji dio navlake, tako da je prava strana materijala prema gore, a pasice se preklapaju.

           Učvrstite pribadačama i izmjerite si sa svake strane koliko će biti zašiveno te si pribadačom označite do kuda ćete zašiti.

          Zašijte uz rub, od kraja materijala prema sredini, okrenite materijal za 90 stupnjeva, prošijte skoro do kraja donjeg materijala, ponovno okrenite za 90 stupnjeva i prošijte do kraja. Ponovite na drugoj strani otvora.
          Sada sašijte šavove tako da prvo složite materijal da je prava strana prema van. Šav bi trebao biti što više uz kraj materijala.

Provjerite da li je rub ravan i treba li obrezati, možda na nekim djelovima višak materijala, da ne bi kao rezultat dobili ovo:

Pogotovo, ako mrzite paranje kao ja. Ja bih najrađe da svaki uradak ispadne savršeno iz prve. Svaki popravak i prepravak me ljuti i nervira.
Onda okrenite navlaku naopako, pažljivo ispeglajte i ponovno prošijte. Ovako izgleda rub:
          Našijte drukere ili gumbe, ako ste radili rupice i posteljina je gotova. Ovo su najbolje fotke gotove posteljine koje ja znam napraviti:
                    



O jogi plahtama i vreći za pelene drugi put.
Koji dio kod šivanja vi ne volite? Što izbjegavate šivati ili krojiti jer vas je strah da je prekomplicirano za vas?
Pozdrav, Jadre

na ovim link party-jima sudjelujem:
Crafty Confessions




Crafty Confessions


Broj komentara: 7:

  1. Ma obožavam šivanje a strah me je od svega jer sam poprilično neiskusna i neuka. Iako me to ne sprječava u povremenim izletima u toj aktivnosti. Super si sašila posteljinu - pedantno i uredno. Ja sam mojoj bebi (prije puuuuuuno godina) sašila vreću za spavanje - s krojačkog gledišta bila je koma ali super praktična, čak je otišla u nasljeđe drugoj bebi... Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vreću za spavanje sam i ja prije puuuuuuno godina šivala nećaku. Tada nije bilo za kupiti tankih - ljetnih. Isto nije bila baš za prolaznu ocjenu što se krojačko-šivačkih vještina tiče, ali je jako dobro poslužila namjeni.

      Izbriši
  2. ovaj materijal sa zebrama i žirafama mi je favorit :)
    kako bih i ja svojoj curi sašila posteljinu od njega bez obzira što je velika.

    ja sam strahove oko šivanja riješila tako što ni ne pokušavam da šijem nešto za šta znam da mi ne ide. vrijeme mi je previše dragocjeno da ga gubim na nešto za šta znam da mi neće uspjeti ili da će mi trebati puno isprobavanja, štimanja, namještanja. to su uglavnom jakne, sakoi i slično. takve stvari radije kupim, a šijem ono šta znam i šta mi je zadovoljstvo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jakne i sakoi su stvarno za profi krojače ili za nekog s puno strpljenja i vremena. Mislim da se ni ja ne budem toga tako skoro, ako uopće uhvatila. Prevelika vjerojatnost upropaštavanja materijala, a novaca nikad baš za bacanje.

      Izbriši
  3. Good idea for my granddaughter who is expecting in March. Time to do it too
    Janice

    OdgovoriIzbriši
  4. Jel se može nekako dobiti kroj za vreču za spavanje sa rukavima vel 110? Posteljine su super!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ako se ne usudite sami izraditi kroj, treba malo truda i pretražiti po internetu, ako znate engleski nađe se dosta detaljnih uputa za izradu svega, čak i na youtube.

    OdgovoriIzbriši