utorak, 3. rujna 2013.

KNEDLE od griza i od krumpira punjene pekmezom

         Moje mlađe dijete jako voli knedle svih vrsta (osim griz knedla u juhi). Do nedavno sam kupovala gotove zamrznute knedle, a kako smo u zadnje dvije godine počeli dobivati voća puno više nego ga pojedemo ja sam počela peći pekmeze (ili kako bismo rekli prije ulaska u EU džemove) i marmelade. Iz nekog razloga nitko u obitelji baš ne jede kruha i pekmeza pa to uglavnom potrošim u raznim kolačima ili napravim hrpu punjenih knedli.


           Jednu turu sam radila od krumpirovog tijesta. Do prije koju godinu nism ni znala da se mogu napraviti drugačije. Kad se u našoj kući govorilo o knedlama to su bile "cvečnknedle" - knedle od krumpirovog tijesta sa šljivama.
Mjere točne ne znam jer za takova jela mi se ne da vaditi vagu, a s druge strane količina brašna ovisi o tome kakav je krumpir. Neki "popije" više, a neki manje.
           Obzirom da je plan bio "napuniti škrinju" da si klinci, kada krene škola, mogu izvaditi i skuhati kad požele. Prečesto im je na jelovniku sendvič sa salamom ili hrenovke kao nešto što mogu sami složiti, a knedle su također nešto što ne zahtjeva velike kuharske vještine.

Knedle od krumpirovog tijesta:

Krumpir skuhati u ljusci i još topao oguliti i propasirati ili zgnječiti gnječilicom za krumpir. Kada se ohladi dodati jaja (jedno do dva na kilu krumpira) i dodavati glatkog brašna da dobijete tijesto koje nije jako ljepljivo. Razvaljati, rezati na kvadrate zavisno kako velike knedle želite. Na svaki kvadrat staviti malo pekmeza i formirati kuglice.
Poslagati na pobrašnjene tacne, staviti u zamrzivač i kad se zamrznu prebaciti u vrećice. Kada želimo zamrznute staviti kuhati u kipuću posoljenu vodu dok ne isplivaju na površinu. Poslužiti prema ukusu: s prezlama, šećerom, kiselim vrhnjem...

Knedle od griza:
Jedna susjeda mi je u više navrata govorila kako ona radi knedle s grizom bez krumpira. Kad sam ju pitala za recept rekla mi je otprilike i da si pogledam na Coolinarici. Najsličnije onom što mi je rekla je bio ovaj recept:
http://www.coolinarika.com/recept/744553/

Kad sam napravila tijesto, meni se činilo to pregnjecavo, pa sam ipak dodala brašna kao što je bilo u nekim drugim receptima za knedle od griza. Dodavala sam brašno dok nisam dobila tijesto koje mi se činilo da se može razvaljati. Punila sam ih pekmezom, kao i one od krumpirovog tijesta.
Ove knedle su jednako dobre kao i one od krumpirovog tijesta.
Dobar tek!

A Marvelous Mess
reasonstoskipthehousework link-party-4

Nema komentara:

Objavi komentar