ponedjeljak, 25. lipnja 2012.

Višnje i ribizli u dašku divljine = domaća marmelada


         Ja inače nisam od osoba koje će nakuhavati zimnicu, ali prošle godine je suprug išao pomagati prijatelju u berbi grožđa i donio uz pretjeranu količinu grožđa za naše potrebe i vrećicu vinogradarskih bresaka. Naravno da je i naše djetinjstvo prošlo u nebrojenom ponavljanju raznih pravila među kojima je bilo i ono "Šteta baciti...." pa smo se uhvatili pečenja marmelade.
         U mojoj kući kruh i marmelada baš i nije jelo koje je često na stolu, ali na moje iznenađenje, malo ovako, a malo onako, marmelada se potrošila i za tortu koju sam pekla mlađem sinu za prvu pričest sam morala kupiti teglicu.
          Bratova supruga je, u jednom razgovoru, spomenula kako ove godine neće raditi marmelade jer joj je ostalo od prošle, a kako oni imaju nešto voćnjaka i vinograda u okolici Bjelovara ja sam se ponudila da potrošim višak voća, na što su mi odgovorili "Dobro, ali si ga dođi sama pobrati. Mi idemo u petak na produženi vikend, pokupite klince i dođite s nama."
berem ribizle

U "divljini"
Suprug na višnji
Detalj susjedovog voćnjaka

Prozor u "divljini"

         Mi nismo ostali cijeli vikend, nego samo u petak. Ja, koja sebe smatram ful djetetom grada, sam ostala iznenađena koliko me je taj jedan dan napunio energijom i opustio, a dečki, koji su očekivali da će dan proći samo u berbi voća, su bili oduševljeni kad ih je ujak učio pucati iz luka i strijele.

Meta, "strateški" smještena između dva prozora, od kojih, na sreću, ovaj put ni jedan nije stradao.


          U subotu je moja sestra došla po dečke i odvela ih kod sebe u Karlovac, a mi smo se bacili na čišćenje voća. Odlučila sam se da ne radim miješanu marmeladu od ribizla i višanja, nego svako pečem za sebe. Držala sam se uputa na Džemfixu, jedino sam dodala više šećera, jer su ipak i višnje i ribizli dosta kiselo voće.



         Ako je džem s komadićima voća, a marmelada skroz usitnjeno voće što je onda pekmez? Po Hrvatskom jezičnom portalu: " tur.perz. begmāz" turcizam.

4 komentara:

  1. wow, baš si vrijedna, vidi koliko tegli!
    a džemfix je spas, ko bi inače na ovoj vrućini kuhao džemove po nekoliko sati.

    kod mene tri ribizle jadnice u hladu nekom životare. prethodni vlasnik zemlje nije baš razmišljao kad ih je posadio u sjeni borova, pa na jesen će na sunčanije mjesto. imaju sve skupa jedno 20 bobica sve tri zajedno :))

    a što se tiče džemova za sada imamo tri tegle od jagoda i tri od marelice...kako sad voća svakakvog ima tri po tri i nabraće se do jeseni svega :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ni ove nisu baš na suncu, ali ih ima dosta, pa se nabere. Bilo je preko dvije kile. Obzirom da gazda nema vremena baš svaki vikend otići ponešto urediti u voćnjaku, malo je zaraslo - zato džungla u naslovu posta. Za njega i njegovu sestru (ženu od mog brata) sasvim dosta i previše.
    Gledala sam malo po placu (tržnici) i Kauflandu da možda nešto voća i kupim za pekmez pa da imam više vrsta, ali je u te svrhe preskupo. Jeftinije je kupiti gotov.

    OdgovoriIzbriši
  3. Prekrasna priroda.....obožavam domaće marmelade, malo truda a puno zadovoljstva kad se krene u isprobavanje....one iz dućana nisu im ni do koljena....

    OdgovoriIzbriši
  4. Administrator je uklonio komentar.

    OdgovoriIzbriši